torsdag, oktober 26, 2006

Barnkalas


Ja då har syrrans avkomma fyllt ett, barnkalas för hela slanten, ballonger. paket och tårta!
Jag har aldrig varit så bra på det där med paket, för mitt paket så tittade han knappt på, fastän jag tyckte att det va den fulaste grodan jag någonsin sett och tyckte den skulle passa in som handen i handsken i hans knubbiga lilla hand, men icke. Favoriten blev väl den röda plastbilen som man kunde sitta å köra på, i mina ögon en livsfarlig historia, för han fattade inte man skulle sitta på den, den kommer ge honom minst 12 blåmärken, en lättare hjärnskakning och sin mamma enorm huvudvärk.

Det bästa med kalas det är att man får mat, å det bästa med min syster är att hon ger mig mat med mig hem :)

Efter kalaset stack jag iväg på träning, det skulle jag aldrig gjort. Efter en timmes ganska lugnt spelande så ska jag täcka ett skott, mr B laddar sin bössa och skjuter mig rätt på mina tår.
Det svartnar för ögonen och där ligger jag å gnider mig och ingen fattar varför.
Men efter någon minut e man på G igen, lätt haltandes men fullt duglig, givetvis trampar någon mig på tån mitt framför målet. AJ igen.
Då kände jag att det va dags att lägga av, kommer hem lägger mig i sängen, känner hur hela fothelvetet börjar pulsera.
Klarar inte somna för det gör för ont, ska gå upp 05:10, sista gången jag ser på klockan va runt 2:53.
När jag väl vaknar e jag i Zombie-stadie, kollar ner mot tån som är mer blårödlilagrönrosa än den borde va, lite blod å var. Underbart.

JAG HATAR MINA TÅR, lika mkt som alla andra hatar dom, det är nog min fulaste kroppsdel för tillfället..
-m

5 kommentarer:

Anonym sa...

Redan ett år??? Varför går tiden så fort?? Kan du svara på det herr Mikael?

Anonym sa...

Men ingen gillar väl sina tår? Eller?
Min dotter fick också en lastbil att sitta och åka på när hon fyllde ett.. :D Farligt - Ja, men de lär sig snabbt.

Anonym sa...

ja dina tar ar inte trevliga direkt :P iaf inte nar du tagit bort halva naglarna pa dom! DET AR VAL ONODIGT?! vad sot han ar forresten, barnet :P MEN tjock! puss o adjo

Anonym sa...

Jag gilalr inte mina tår heller... :/ haha

Må BRA

Anonym sa...

jag beundras av din härliga förmåga att kunna forma dina ord i skrift, tokkul att sitta o läsa alla dina tokiga tokigheter (detta täcker alla dina inlägg för denna månad)
hoppas tösabiten din kommer hem snart!! //Miss Karlsson