söndag, oktober 29, 2006

jag kommer bli sjuk.


Sverige har fått sin första snö för vintern, man vaknar upp, ligger lite snö utanför, halleluja och dra mig baklänges vad jag hatar snö! Snö betyder kyla och hemskheter för min del, jag blir alltid sjuk så fort det blir minusgrader.
Nu har jag precis varit å spelat lite innebandy med några snubbar, ganska kul och trevligt.
Inget benbrott idag heller, jag känner på mig att snart skadar jag mig riktigt rejält, för jag känner att mina gränser vidgas mer och mer.
Efter innebandyn, med blött hår och på tok för lite kläder på mig, går jag med stadiga kliv mot min bil. Trycker in nyckeln mot låset, men NEJ, det ville inte sig som jag ville, fick inte in nyckeln.
Där står man helt utlämnad och gråtfärdig med sitt blöta hår, det bildades istappar från näsan och händerna blev blåa och jag bad till högre makter! Okej det va kanske inte så där värst jättedramatiskt, stod å lirkade i fem minuter sen gick det upp :)

skissade ner ett självporträtt med, jag kanske inte är lika grön som bilden visar, men som sagt är jag ju färgblind.

Mindre än 2 månader kvar, det är tungt men det kommer gå, jag känner det på mig innerst inne, fastän man blir orolig ibland.

______________
-m

1 kommentar:

Anonym sa...

Fem minuters drama.. tur att du vann över bilen.