lördag, oktober 28, 2006

Håll i hatten.

Igår skulle det vara storm, likt Gudrun som härjade här för ett par år sen, men den va inte ens i närheten, visst jag såg väl 3-4 träd ligga över vägen, men vad är det om man jämför?

Jag minns den där natten då Gudrun härjade vilt och det blåste ner träd som plockepinn över vägen, då satt jag på bussen på väg hem från Jönköping, en resa som tog mer än 14 timmar.
Under den tiden hann bussen köra in i ett träd, krocka med en personbil så dieseltanken började läcka. Där stod man ganska utsatt mitt i skogen med träd omkring sig och hörde träd falla både bakom och framför, en hisnande upplevelse.

bäst va när vi kom till en statoilmack som inte hade någon ström, det va kalabalik, alla va hungriga, inga hade kontanter.
Fast jag inte tog något gratis vad jag kan minnas så tror jag inte statoilmacken gick plus den natten.

-m

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså, det är nästan så man blir besviken över att den inte avr som Gudrun, istället gör glad haha...

Må BRA