söndag, oktober 22, 2006

Sunday Morning Coming Down...

Well , I woke up Sunday morning ,
with no way to hold my head, that didnt
hurt.

Kris Kristoferson

Dessa härliga ord stämmer ganska bra in från mig, söndagsångest, trött, gnällig, telefonen ringer som jag vore nåt jävla kundcenter, när man har Happy Tree Friends temat som ringsignal så blir man ganska nervös.

Men gårdagens bästa måste helt klart varit när jag och sneckarn klättrade upp på taket med massa grogg å ficklampor å kollade ut över mina domäner. Bra härligt att snacka oförstående danska och driva med saker om den danska allmänläkaren på den lokala Vårdcentralen. Underbart var det även när Johan tyckte att det skulle vara trevligt att besöka oss uppe på skorstenen, när han väl är uppe på taket så kommer fanskapet på att han är höjdrädd och vågar knappt klättra ner, det är humor! Hans kommentar är näst intill oförglömlig, "Jävla tur man inte lägger golv på dom här höjderna" Det va det sista han sa innan hans långa resa ner från taket började.

Fick ett sånt sug att lyssna på Hellströms debutalbum idag, det är härligt bra.

Senare idag så står det Hockey på schemat, underbart, hoppas laget i mitt hjärta vinner, men det tror jag dom gör, annars blir jag ledsen och får säkert ännu mer bakishuvudvärk. Hittade även en kär gammal vän när jag plockade ordning lite, mitt kära munspel.

-m

1 kommentar:

Anonym sa...

så du var på taket alltså? o_O det trodde inte jag...