fredag, december 22, 2006

The Botten is Nådd

Som skilsmässobarn har jag de senaste 15 åren haft en annorlunda inställning till julen, folk som sliter och drar i mig och ger mig mest bara ont i magen av den känsla att jag måste hinna umgås med alla för att inte göra dem besvikna, man vill räcka till för alla.

Jag kan inte påminna mig om att jag har varit så här nära botten någon gång, inte på grund av en sak utan av många faktorer, fast det kan vara så att det är som en katalysator som utlöser den ena efter andra likt en seriekopplad bombladdning som spränger sig fram.

Det mest hemska idag är att varje simpel sång jag klickar fram i spellistan verkar vara skriven direkt till mig, om mig och för mig.
Jag vill att folk ska se mig som en glad, härlig kille med en god portion humor som är lätt att tala med om allt, en som man kan lita på.
Jag vet inte hur folk ser på mig idag, men för ett tag sen så såg många mig som en skojfrisk liten pojk med en rapphet i käften som kan få en leopard att tappa fläckarna..

Jag återkommer.
-m!cke

Dagens låt: Downbound Train
Dagens överaskning: min vikt

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner ju inte dig men jag tänker på dig exakt som en sådan du beskriver att du vill anses vara. Så i mina ögon lyckas du bra.

*tröstande kramar*

Anonym sa...

Först och främst får du absolut inte lyssna på depp-musik!
Sen måste du faktiskt försöka äta.. ta något du brukar vara sugen på, om du inte är sugen på något just nu.

Sen brukar en rolig film eller en favorit-tvserie hjälpa eller en lång promenad med någon/ensam.
Också att ringa någon du inte pratat med på länge.

Eller att ställa sig på en stol och headbanga till någon rockig låt...
Hade jag bott nära hade jag ställt upp på att få dig att skratta.

Hoppas du mår bättre snart! KRAM

Anonym sa...

GOD JUL, Micke!

Anonym sa...

Jag känner verkligen igen mig i vad du skriver angående att alla låtar på playlisten känns som att dom är skrivna till och för en själv. Vissa dagar borde raderas. Angående mina teckningar. Jag har faktiskt inte något ställe man kan se dom förutom på lunarstorm om du har det? Vad målar du för något? Finns det någonstans man kan se dina verk? Ta hand om dig! /Anna