torsdag, december 28, 2006

saker att minnas

Här är några härliga upplevelse jag kommer ta med mig i bagaget från 2006.

I början av året myntar jag utrycket FÖF som sedan används flitigt av många i min närhet resten av året. Dom som känner mig vet vad det står för, men här vågar jag inte skriva det.

Finlandsfärjan i mars, när 2 finskor följer med mig in i hytten och jag försöke skänka bort dessa båda efterhängsna små finska mumintroll till min polare som försöker sova.
Det ska sägas att den ena va av modell större (FÖF) och den andra kallade mig Jack från titanic, ska man ta det som en komplimang eller?.

Midsommar i halmstad där jag och sneckarn går omkring å skapar härlig stämning med vår breda allsångsrepetoar och låtar som Uma Ness från Tylösand spelades flitigt.
Gotlandsresan när sneckarn och jag är på MAX på natten och han ska ha en kung kenomeal, som efter många om och men bara bestod av en halv liter vatten.
Uma Ness från Visbyhamn spelades mkt där.

Oktobernatten på mitt tak med grogg och tilltug utan att spilla och trilla ner sjungandes som den lokala sockenprästen.
Veckan efter så slog jag mig ganska illa när jag rättade till antennen som fick va med om lite väl mkt rocknroll, och av det har jag lärt mig ska man dansa på ett tak ska man vara full.


Här är några av dom händelserna som etsat sig fast i mitt minne från herrens år 2006, det finns många tråkiga händelse som ändrat mitt liv för evigt i form av dödsfall, olyckor och annan misär.
Plus en ful jävla tå som gör att man är hatad nästan jämt utan sockar..
-m!cke

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter faktiskt som ett rätt kul år att minnas. ;)

Anonym sa...

Hihihihi...
Knasigt värre!

Anonym sa...

Nice år! :)

Ha det