söndag, december 10, 2006

Brainstorm

2000-talet, en tid för dokusåpor, detta fenomen som får vanliga svenssons, bönder, bratz och snorungar att bli kändisar över en natt.
Man skulle kanske bli en sån där som skrev dokusåpa grundidéer.

Först och främst tänkte jag sälja min idé till antingen Svt, Fyran eller Canal Digital.

Kollekten:
Här får vi följa fyra ganska uttråkade och över gnälliga nattvardsvinspimplande pensionärer.
Kerstin, Gunlögg, AnnSofie och till slut den lilla solstrålen Asta Persson född i hyltebruk.
I 6 Söndagar får vi följa dessa människor där dom samlar in kollekten i den lokala sockenkyrkan.
Intriger, förräderi och spetsat vin är lite av det som kommer visas.
Efter Seriens slut så kommer det en dvd fyllt med extra material som Lär dig knyppla med Gunlögg, baka kakor utan laxermedel med Annsofie, Och Sjung Falskt för full hals med Asta Feat. Kerstin.
För övrigt tänkte jag att Peter Jihde (för övrigt från mina hemtrakter) skulle vara programledare och fördela kollekten till behövande barn i somalia till exempel.
Han skulle smälta in bland dessa gnälliga kärringar helt klart.
-m

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som en hel bra dokusåpa. Jag skulle garanterat titta bara för att! Sälj den för sjutton! ;D