onsdag, december 27, 2006

Dj med Mustasch

Jag och Sneckarn och Torsken fick oss ett ryck att idag skulle vi uppleva gamla minnen, så vi tog herrgårdsvagnen och styrde vår kossa till ett ställe där vi upplevt våra barndoms glansdagar gällande dans, hångel och fylla med bravur.

Kom precis hem, det va inte mycket som va förändrat, åldersgränsen va annorlunda och folket va bra mkt äldre än sist, mogendans, men fortfarande skulle alla jävla vara dubbelt så stora som dem egentligen va och bara mosade sig fram på dansgolvet, baren och på toaletten..
Till min stora förtjusning så hade Dj:n en härlig mustasch och va bra mycket äldre än vad man är van att se, nu för tiden brukar man se dessa finniga, innekillarna med en konstig hatt.¨'
Till min stora förtjusningen så träffade jag en gammal väninna som jag inte sett på flera år som trodde att jag inte kände igen henne, det va ett kärt återseende enligt oss, men tydligen inte av hennes pojkvän som jag trodde va på väg att samla ihop ett jävla gäng och banka skiten ur mig tills jag inte kunde stödja mig ens mot ett trappräcke.
Hoppas att Loket inte blev allt besviken att han inte kunde följt med, enligt säkra källor hade han trivts som handen i handsken där ikväll.



Dagens låt med sann text: Dropkick Murphy - Walk Away, punkrock när den är som bäst.
Townes Van Zandt - Marie är fortfarande en riktigt bra låt som tyvärr är för underskattad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du uppdaterat. :D

Anonym sa...

Ja, Anakin är ett fint exempel på när godhet går illa.. gillar honom jättemkt, verkligen.

Lite orolig har jag väl varit, det kan jag inte sticka under stolen med. Men härligt att du har dig själv på G. :D

Anonym sa...

Skönt att du åtminstone tänker klart och inser att du förtjänar bättre, det borde göra processen till bättre mående mycket enklare.

Ta hand om dig!