torsdag, december 07, 2006

Kidnappad

Jag blev bortrövad tidigare idag, inte av någon levande varelse, utan av en sång.
Det slutade med att jag kom på mig själv sitta helt paralyserad och all den gåshud hade räckt åt hela gåseborg tror jag.
För ett ögonblick va det världens bästa låt, den tog mig tillbaka till ett litet slag i mitt liv.
men vilken låt det va håller jag för mig själv.
Just nu känner jag för att bli kidnappad igen av den.

För övrigt så har jag städat i min "verkstad", jag har tummen mitt i handen så jag förstod knappt vad hälften av alla verktyg va bra för?
Det ser lite bättre ut där inne nu, men för att ha fyllt en hel släpkärra med skräp, järn och andra ting så har det inte skett så mycket förändring där inne än.

En kul sak va när jag såg på en film som hette Just Friends.
Huvudrollen som va från New Jersey gör bort sig på en fest och säger

"Its a town full of losers and i´m pulling out here to win"

Då log jag för mig själv och tänkte att det där va en hyllning till Springsteen.

Inatt ska visst äntligen den däringa Christer Fugelsang flyga upp i rymden, inte för att jag bryr mig speciellt mycket, men eftersom jag inte har något bättre för mig så kanske jag tittar på direktsändningen på Svt1. Man kanske kan få sig en liten skymt av Kapten Klänning.

-Micke...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle inte vädret förhindra dem från att skjutas upp i rymden då? Hoppas de kommer iväg i alla fall, är nog spännande för honom.. den där jag inte minns namnet på.

ang. bloggen.. vill du inte byta till blogg.se eller webblogg.se för allt du saknar finns där ;)

Anonym sa...

Jag vet inte om han heter så.. austronaten.. den svenska snubben.. såg honom på Bolibompa haha...


Jag hade inte klarat mig utan att veta hur många som läser.. något du hade kunnat göra är att posta alla inläggen härifrån på det nya stället.. eller bara länka hit så folk kan läsa här.. det är ett jobbigt beslut.. eller det var det för mig när jag bytte från min gamla till den jag har nu.. :D

Men det är sååå mkt mer motiverande att se hur många läsare man har.
Men samtidigt kanske det är lite mystiskt att inte veta om man är superpoppis. :D

Anonym sa...

Hej på dig!
Vad trevligt med besök från andra bloggar :)
Väldigt fin blogg du hade också...jultema å allt :)
Kram/~M~

Anonym sa...

Oj... slog ihjäl en mus med ett vedträ you say? Det krävs mod för att göra det.. Jag vågade knappt gå runt i lägenheten, satt mest still. Inte för att jag är rädd för en liten hårig pygme men för att dom är så äckliga, SÄRSKILT SVANSEN! Och du, jag har hört att det där med ost i fällan är en stor myt, köttbullar gör slag i saken..

Anonym sa...

Jag vet...brukar jag också göra.
Men mest bara på www.blogg.se och på aftonbladet...alla andra bloggar är lite svårare att hitta :/

Anonym sa...

Och en helt underbar textrad från en helt underbar låt! :)

Ha det fint

Anonym sa...

hm... känner du mw?

Anonym sa...

hehe strunt i det jag skrev.. jag fick tag på honom o frågade men han kände inte dig så då känner nog inte du honom heller.. :D reagerade bara på gfx i ditt namn.. han har också det i sin bloggadress nämligen :D

Anonym sa...

okej... misstänkte den förklaringen i och med dina teckningar jag sett.. :) visste om det där med gfx o meningen.. trodde bara ni kände varandra hehe fråga mig inte varför.. :D Jag ska maila dig min adress då, så kan du slösa fem kronor på mig.. men då får du ge din adress till mig också om du vill ha ett julkort :D

Nu ska jag snart se my super ex-girlfriend

kram