söndag, december 31, 2006

Ett år till ända

Till tonerna av Vangelis - Conquest of Paradise, kanske en av världens mäktigaste låtar, det känns som man drar ut i krig när man hör den..
Kriget med mig själv, en batalj som aldrig kommer till ända.

Året 2006 va nog kanske ett av de sämre åren i hela mitt liv om man ska hårddra det hela, visst mkt kul, men man blir äldre och äldre mer ansvar mot andra och det blir inte bättre när det kommer små hinder på vägen som till slut blir stora kullar som man inte kan ta sig över.
2006 va året då jag förlorade min 15 år gamla hund, det va året jag körde sönder min arbetsplats med ett lok, året jag skurit i min tå 2 ggr.



Inom 24 timmar ringer vi in det nya året, vilket innebär upp med hakan och titta långt bort i horisonten, glömma det dåliga som va och vara stolt nån jävla gång.
Nyårslöften faller ner från skyn likt ett iskallt november regn, jag har aldrig fattat om man skall hålla dem hemliga eller inte.
Men i år så skriver jag upp dem så jag inte glömmer.

* Kämpa hårdare utan ge upp
* Utveckla diverse talanger jag innehar
* Ställa upp för mina vänner i vått och torrt
(är iofs ett nyårslöfte jag haft varje år och aldrig brytit)
* Skapa förändring i min tillvaro, många kommer bli förvånade.
* Sluta äta skräpmat hela tiden och undvika dricka kopiösa mängder med läskeblask
* Bli mer social

2006 gjorde jag mycket jag ångrar, det kommer jag göra 2007 också :)
Alltid när det blir ett nytt kalenderår så blir det jobbigt när man ska signera sina bilder :)

Bästa signatursåret va helt klart 2002 för då kunde man använda nollorna som ögon och tvåorna som öron, fräckt....

-m
Det kommer mer senare

Inga kommentarer: