lördag, juni 02, 2007

Ett av två.

Då var ett av 2 skumparty avklarade, bara ett kvar ikväll sen hoppas jag att jag slipper dessa sliskiga, jobbiga, hala skummet på länge.
Igår kväll var det rena katastrofen, sämsta organisaseringen jag har sett på länge.
Först och främst så är vi för lite ordningsvakter, sen till råga på allt så vill arrangören att vi ska stå och vakta nödutgångar, dvs 5 st.
3 vakter i dörren bara, 5 vid nödutgångarna, det betyder att det va bara 3 som kunde hålla ordning på själv dansgolvet och alla andra ställe..
Vilken människa som helst kan hålla ett öga på en nödutgång. men nej där ska man vänligt stå och ser allmänt tuff och skräckinjagad ut i ett hörn där det knappt finns en människa och skulle man se något så skulle man få ingripa helt själv.
Men på något vänster hamnade jag mitt i kalabaliken i något som kallas för kösystem, där varenda liten gymnasiemänniska trodde det gick fortare om man liksom tar sats 50 meter bakom och bara springer med all världens fart rätt in i kön, eller om man försöker trampa ner någon stackars flicka på 163.
Mitt i det lilla tumultet står jag och försöker hålla bort 150 tryckande människor med bara händerna, i sådana lägen så jag är glad att jag har skyddsväst på mig.

Men många problem löser man genom att ha mkt humor och tålamod.

Hela kvällen stod jag och va orolig att vi inte ens skulle få betalt, för det var totalt kaos där.
och inte ens kunde dem bjuda på liten macka, frukt eller nåt som gjorde att man hade full fokus på läget.
Fast och andra sidan, vi hade inte ens möjlighet att gå på en liten rast.

Min sammanfattning, totalt kaos, skum och dyngsur på precis varenda millimeter av kroppen.
Jag kommer bli förkyld.

-m!cke

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja din kväll lät både skum och skummig! ;)

Anonym sa...

Jisses vad jag inte avundas dig där... Ur jobbsynvinkel... Kanske roligare som gäst? ;)

Anonym sa...

skumt säger ja bara :P