fredag, juni 15, 2007

Mopeder

På vägen hem från jobbet idag, strax jämte preem så tror jag att hela södra sveriges mopedelit hade samlats för att köpa examenssnask.
Det fick mig osökt att tänka på mina ungdoms glansdagar när jag va 14-15 år, när jag precis hade börjat köra moped, den där stackars mopeden fick använda sina fåtal hästkrafter för att transportera mig till alla ställen som bara mitt huvud kunde begränsa.

Jag kunde få för mig att bara ta mopeden och så satt man där med hjälmen på sitt huvud och nynnade på en melodi på någon grusväg som man inte visste vart den ledde, bara för att liksom.
Utan mening och mål åkte jag omkring och bidrog till väderhuseffekten och försämrade ozonlagret över kronobergs län.
Den där stackars mopeden hängde med länge i mitt liv, för när jag va ung så va jag alldeles för lat innan jag fick körkort så jag körde alltid den till mina underbetalda sommarjobb, till slut föll mopeden samman och drog sin sista 2takts suck och då va det slut med det roliga.

1 kommentar:

Per Jodenius sa...

Men roligt hade du med mopeden och det är huvudsaken :)