måndag, juni 18, 2007

Jobb jobb jobb

Helgen som har varit har det då inte varit mkt till vila i hemmet.
Fast jag får väl loc att säga att jag har inte slitit ut mig totalt på jobben heller, utan det är mer den där frihetsberövande känslan som inte infinner sig när man inte kan gå och komma precis som man vill.

Fredags va det drogfritt ungdomsdisco med lite kändisar från kors och tvärs i landet, lugnt och stillsam och nästan bedövande tråkigt i längden.
Sen på lördagen bar det av till betongfabriken för att fixa iordning lite saker och ting man inte hade hunnit på fredagen.
Det började makabert bra, jag försov mig en halvtimme och när jag kom så visade det sig att jag inte skulle bli så långvarig, efter 2-3 timmar kom en kollega och bönade och bad om skjuts hem.
Snäll som man är så ställde man upp, sen blev det en tur till favorithaket i växjö, kort och gott Mcdonalds!.
En tur till morsan, inte många minuter förrän jag kom på att jag hellre skulle spendera tiden i min säng för att vila upp mig inför lördagskvällens strapatser.
Dragspelsfestivalen, med en medelålder av människor som var unga någonstans när dinosaurierna levde och härjade världen över.
Väldigt hög medelålder.
Men jag ska icke säga att det inte va vackert med dragspel, men efter 3-4 timmar så börjar man tröttna på att "di gamle" spelar "jag har bott vid en landsväg" och "ålefiskans vals" på repeat sen jag kom dit.
Men när betalningen kom så sken jag upp som en sol och det kom nya krafter från ingenstans!
Gud vad jag älskar pengar.
Men för att inte förstöra lördagkvällen totalt så tog jag en tur till staden och införskaffade mig ett mål mat på ett annat favorithak, jag skall säga er att allt som serverar mat är favorithak.
Sen blev det en tur till en dam som hade 20 års fest, jag kände inte henne men jag kände nog alla förutom henne kändes det som.
Klockan slog 4 innan jag hann innanför dörrarna och säkerligen så stod den korta visaren på 5 innan jag hann gå till sängs och sova dom få timmar.

Söndagen vaknar man med ett ryck och en rejäl portion ångest att klockan är över 12:00 och att man ska iväg och arbeta ytterligare ett pass som förstör den kristliga vilodagen.
Ett lugnt pass, agera ordningsvakt på en match i superettan är inte allt för krävande.
Nackdelen med det hela va ju att det började regna, jag som tyckte jag va förutsägbar när det gällde väder och vind valde en lite tunnar klädkodex.
Helt plötsligt så vänder vinden och en mycket kall och extra blöt regnskur bara öser ner på lilla mig och jag blir alldeles plaskvåt och ser helt enkelt ut som en gås utan fjädrar på armarna.
Gratis fotboll + en fetare plånbok.
Ska tilläggas att jag älskar gratis lika mkt som pengar, så det är en oslagbar kombination.


Nu är helgen slut och det är bara 1 och en halv dag kvar på jobbet sen blir det långledigt och då kan jag inte garantera att jag inte har gjort några beundransvärda bravader innan helgen är över.
Det lär bli så.

-m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

Okej, det låter intressant. Som många av barndomens låtar kan jag faktiskt inte riktigt texten till baby one more time...(kan däremot en snarlik version med ord som inte riktigt är engelska, dvs den versionen man uppfattade när man kunde några få ord engelska) Wannabe med Spice Girls blev t.ex. "If you wanna be ma lava" inte helt rätt :P

Ålskar Forever Young (även om det inte är från barndomen jag minns den)