torsdag, juni 14, 2007

feg liten rackare

Jag har kommit på mig själv att vara en feg liten satunge flera gånger i mitt liv, senast idag.
På den halvtomma parkeringen utan för Ica Supermarket sitter jag i bilen och ser denna mannen och hans mamma gå mot min bil, vad gör jag?
Istället för att gå ut och hälsar och snackar om hur vackert väder vi har och vad jag hittar på nu för tiden och allt annat ganska ointressant så tittar jag ner i telefonen.


Ganska gött va det att slita sig loss från kompisgänget på midsommar och inte följa strömmen utan göra något som lockade mer, även att det kanske är tråkigt att man inte festar med dem.
Men man måste våga gå sin egen väg ibland,

Men det kommer nog bli kalaskul, för en gångs skull ser jag fram emot midsommar..
ska ta med mig gitarren ner till stranden och riva av en springsteen låt och sen bara gå och le hela vägen tillbaka av all den njutningen jag gav mig själv när jag hörde vågorna slå i takt med min falsksång, munspelande och gitarrplink.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååååå va hääärligt det lät... får ja följa me å spela gitarr å sjunga?