torsdag, juni 07, 2007

Studenttider.

Hipp hipp hurra för alla studenter som tar studenten imorgon, det va tider det.
En riktigt lång och härliga fylla och massa mat, rosor och kramar till höger vänster.
Man saknar den där tiden lite, men ändå inte.
Man va så ung och oerfarende av livets hårda skola, så oförstörd och vilsen i sig själv.
Nu när man börjar närma sig 25 så känner man sig själv på ett helt annat sätt.

Jag har en vän som blev snefull på sin student så han sparkade sönder några blomkrukor som han tyckte va ivägen, det är lite småkul faktiskt hur nu man kan bli snefull på en sån dag man har väntat på sen man blev extremt skoltrött i sjunde ring.

Förra året så hamnade jag totalt oväntat på studenternas fest i växjö, jag va vilsen nånstans vid simhallen och min kompis ringde och sa att jag skulle gå dit, icke ont anande traskade jag ner mot nattklubben och vad möttes jag av när jag klev in.
En hiskeligt massa damer i vita kjolor och män med skjortor, mössor och härligt förfriskade.


Det är många från min klass jag tycker det va tråkigt att man tappade kontakten med, men vafan sånt händer oss alla.

Det starkaste minnet från min handelsperiod på gymnasiet måste varit när vi åkte på "studieresa" till tyskland för att titta på någon stor mässa i hannover.
Det får bli ett annat kapitel i denna bloggen, otrolig resa.

Lite tråkigt att jag missar Fröken C:s student imorgon, hon och jag har alltid gått ihop som vänner, men det finns andra i närheten som jag inte går lika bra med.
Men jag antar att hon blir lika glad för ett litet sms och en till lycka kram senare på kvällen.

Nu ska jag slänga mig i soffan och titta klart på fjorton suger, jag har nog ålderskomplex.

Men alla som tar studenten imorgon, lycka till i livet.
Jag hoppade in i arbetslivet klockan 10:00 dagen efter och har inte varit arbetslös en endaste liten dag sen dess.

-m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, visst var Hannoverresan något speciellt =)

Ring om det dyker upp ett party nån dag min vän, för nu är det sommarlov!