tisdag, juni 26, 2007

Final Countdown.

Du måste köpa ihjäl dig för att kunna jobba ihjäl dig
Du måste va som alla andra för att dom andra ska se dig
Hur många drömmar har du kvar när du fyllt tjugofem
Hur många stora planer? hur många vägar hem?


För att citera den gode Ulf Lundell och ge honom svar på några frågor.
Jag har stora planer för mitt liv även nu när jag imorgon fyller år gammal som man är i spelet så vet man att alla vägar till slut leder en hem.
Ändå sen tidiga tonåren har jag haft återkommande drömmar om mig själv som förolyckats på ett eller annat sätt, så det ska bli ett spännande år och se om jag har siat mina drömmar eller om det bara varit rent nonsens.'

Sen kan jag inte låta bli att bli upprörd att visa låtar förföljer mig i livet även om jag försöker undvika dem så helt plötsligt så finns dem bara där på min tröskel och bara längtar efter bli spelade gång på gång.

Låten där texten är tagen ifrån är en sådan låt!

Jag har ingen lust att fylla år, jag trivs så himla bra med den ålderna jag har för tillfället, snart börjar jag väl bli gråhårig, impotent och skelögd.

Inga kommentarer: