måndag, juli 16, 2007

Black Jack

Bland all snuvighet och hostande har jag nu lyckats se en av sveriges kultfilmer!
Black Jack.
Den är egentligen ganska skitdålig men riktigt bra ändå, svårt att förklara, men man kan lugnt säga att colin nutley målar upp bra bilder av personerna som gestaltas i filmen.


Kaj: Denna översnälla karaktär som alla lixom trampar på men ändå vill ha vid sin sida!

Robert: Fylltratten som är en jävligt härlig kille när han inte dricker

Lennart: Killen som har ordning på allt annat än sitt eget liv

Tommy: Svinet som får alla brudar för han lovar dem guld och gröna skogar!


Den människa jag kan med minst av dessa 4:a är helt klart Tommy, han ger falskhet ett ansikte, jag kan icke förstå att det finns människor som kan lova någon guld och gröna skogar och spotta lögn efter lögn i ansiktet på folk!
Men dessa göra det med sån trovärdighet så att vem som helst går på det gång efter gång, dom som är som tommy klarar sig alltid i slutändan.
Om man skulle beskriva mig som en av karaktärerna så är jag nog en ganska gedigen blandning av Lennart och Kaj.

Inga kommentarer: