söndag, juli 01, 2007

Söndag bloody söndag.

Till tonerna från u2:s underbara Sunday Bloody Sunday så sitter jag här proppmätt och övergödd av tårta och annan mänsklig onyttig föda i form av kanelbullar och sju sorters kakor.
Jag gör fan inget annat än äter längre, det betyder att jag måste ta ett par extra löpsteg nu ikväll när det är fotboll med grannarna.

Men hur i hela helsingborg skall det gå till när jag har magen full av socker, fett och annan sörja som smakar gudomligt men kan ge vilken människa som helst magknip som heter duga!

Visst är det kul när det kommer folk och hälsar på, men ibland undrar jag om det tamejtusan inte är härligare när dem åker hem å man kan vrida och vända på sig å vråla ut allsång till någon gammal Guns And Roses låt eller spela solon som slash i november rain i soffan och hoppa omkring likt en 4 åring med myror i brallan.

Det är ganska kul och jobba som ordningsvakt på helgerna, man träffa så jäkla lustigt folk ena människan vill ha mitt telefonnummer den andra säger att jag är den mest falska människan jag mött.
Någon säger jag ser ut som Måns, en annan att jag ser ut som han i A-teens (Amir eller vad fan han hette).
Men visst är kontrasterna charmiga, ena stunden är man en bra människa i någons ögon sen helt plötsligt kommer någon kille å säger man är falsk.
Han tyckte han va nykter nog när jag stoppade han i dörren å sa nej nej nej min vän, du få gå en liten liten sväng till sen så får du jättegärna komma in å rocka röven av dig!
Det hela slutade med att han tog ett felsteg i en trappa och började äta på ett staket!
Rakt på sak, han snubblade in i ett staket med tänderna före! :S

Men som alla vet älskar jag kontraster!

-m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

trevligt när folk kommer på besök jue. beror visserligen på vem det är. men jag lovar att När Jag kommer behöver vi inte äta kakor Kan iställe göra oss av med fettet ;)