torsdag, juli 05, 2007

Skor

Jag har fått in ett par önskemål att jag skall skriva om skor?
Skor, ni vet sånt man har på fötterna för att dessa små fossingar inte skall värka så fort man trampar på glödhet asfalt i sommarsolen eller den isiga snön i den sibiriska vinterkylan, eller varför inte något helt annat!

Skor är för mig något nödvändigt ont som jag inte lägger ner speciellt mycket tid på, utan mest stoppar in fötterna i något som skall skydda mot regn, rusk, kyla, snö, taggar, spik och annat småkrafs som kan komma i ens väg.

Men en av första saker jag kom å tänka på när jag hör ordet skor är en pytteliten idé jag hade när jag va mindre!
Gick kanske i 3:e klass och världen va väldigt liten och att åka in till växjö city va ett heldagsföretag!
Män i Skor va mitt lilla projekt, det handlade om pyttesmå varelse som bodde i skor och redan då tyckte jag att min humor var lagom fyndig och halvtaskig! Människor, män i skor! Ja! Varför inte?
Men någonstans på vägen så glömde jag nog bort dessa män i skor men det är väl kanske tur det för annars hade man fått någon väldigt feministisk person efter sig som bankat i mig lite vett och skrikigt och gapat åt mig och sagt till mig att det finns för hundan kvinnor i skor också!
Vem vet det kanske är en superb idé att kolla vad man kan göra med en sån idé som Män i Skor idag!

Jag har redan kommit på vad huvudrollen skall heta isf!
Per Silja!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha,