söndag, juli 29, 2007

Tränat

Då har man precis tränat, fan vad härligt det va att springa av sig efter en boll och leka lite!
Men det gör fortfarande fruktansvärt ont i låret efter och under tiden jag har sprungit, jag tror med al bestämdhet att jag måste gå till en läkare och kolla upp det där.
Men jag tog mitt förnuft till fånga och inhandlade mig en sån där "stödstrumpa" (eller vad fan det heter) för mitt alldeles för feta lår.
Det är ganska sjukt att jag är Small överallt på kroppen förutom mina lår som går under epitetet XL, antingen är jag vanskapt eller djävulusiskt vältränad.
Men jag har aldrig trott mkt på sånt, jag har mest trott att folk har det för att man ska tycka synd om dem och det ska synas att dem har någon skada, men där fick jag bita i det sura äpplet och äta upp min farfars hatt.
Men efter jag hade tränat och duschat och svalnat i mina arma små muskler i låret så svider det och värker som tusan! usch usch.

Men den stora frågan är om jag verkligen pallar att träna 3-5 dagar i veckan för att hålla mig i trim, jag tror nästan jag kommer ta reda på om det finns några tillfällen man kan spela lite innebandy med några andra!
Sen har ju kompisgänget startat ett Korpenlag som jag har t.om har döpt till Prästost Olé, fråga mig inte varför jag tror det är något internt.

Nu sitter jag och tänker att jag har förtjänat en iskall coca cola med isbitar och sugrör, men icke då har all min träning varit i onödan, det är den nya sunda micke som ska väckas till liv nu!
Från och med nu blir det ingen läsk mitt i veckan och helt skall jag undvika äta skräpmat så ofta.
Fast undantag att jag har lovat mig själv den där panpizzabuffén i växjö någon dag under min semester och då tänker jag inte snåla, för det finns inte en endaste buffé i detta avlånga land som skall gå plus på mig, NÅGONSIN.

Amen halleluja och kram
-m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha... det är nog bara jag som tänker lite annorlunda! Men visst var de lika??