torsdag, juli 26, 2007

polis polis

Våran roadtrip va ganska okej även om vädret inte va ens nära OKEJ!

Så mycket skräpmat jag åt den dagen det vet jag inte när jag åt sist!

I matväg så såg roadtripen ut så här!

  • Frukost: 6 Rostade mackor med smör på
  • Lunch: Burger King
  • Kvällsmat: Pizza
  • Nattamat: Korv på en mack

Den händelse som är mest komisk under hela roadtripen är när vi äntligen kommit hem på hemmaplan och klockan har slagat 04:26.
Vi har precis släppt av torsken när vi helt plötsligt får möte av en polisbil, sen är det inte mer med det men efter en stund så kommer den förmodligen samme polisbil blinkandes likt ett discotek.
Så jag gör som man bör, jag stannar till på en parkerings ficka.
Eftersom jag ätit så mkt skräpmat så va mina jeans ganska trånga över magen så jag hade knäppt upp den så jag går ur bilen och börjar knäppa dom!
Det får förmodligen polismannen helt ställd för helt plötsligt så kommer han knappt ihåg varför han har stannat oss!
Han frågar mig om körkort och samtidigt som jag tar upp det så frågar jag honom lite snällt, "Så du är ute och raggar".
Då blev nog konstapeln osäker på om jag verkligen va nykter eller inte, men det va jag ju för annars får man ju inte köra bil!
Så jag fick blåsa och sen va det inte mer med det, sen åkte jag hem och la mig i min underbart stora och sköna säng.
Konstigt värre att han inte frågade nåt om bilen jag körde, för det är inte jag som står som ägare på den, utan det är min kompis farsa.

Så kan det gå :)
Men vad gör en polis ute i skogslandskapet tidigt tidigt tidigt en onsdags morgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du glömde frukten.