onsdag, juli 18, 2007

Idrott i skolan

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,1121819,00.html


När jag har läst denna artikeln kan jag inte mer än att hålla med, svenska barn rör sig på tok för lite!
Jag har en lillebror som säger att han har bäst kondition i världen men ändå orkar han knappt gå upp för en trappa innan han flåsar som en pensionär som är hyffsat nära sitt sista andetag!
Varför är barn så rädda för att bli svettiga?
Jag kan väl iofs erkänna att jag ibland skolkade från gymnastiken när jag gick på högstadiet med dåliga ursäkter att jag glömde kläderna hemma!
Men kunde tjejerna dra till med mensvärk i tid och otid så kunde jag väl dra till med att jag hade glömt kläderna hemma.
Nu när vi lever i denna fastfoodhysteri så måste det vara viktigt att röra på sig, man kräver ju inte att människor ska vara bäst, utan bara att dem rör på sig och gör sitt bästa!
Det finns ju ganska många idrottslekar som passar dom flesta!
Jag brukar se på saken så här för att jag ska må bra när jag slänger i mig pizza efter pizza och dressingdränkta hamburgare och annat flottigt och allmänt fet mat så tänker jag att nu måste jag väl ändå för hundan röra på mig lite.

Se för tusan till att röra dig lite, för det finns så mkt man kan göra idag!
Jag är ganska kräsen när det gäller röra på sig, jag jagar nämligen bara brudar och bollar.

-m!cke

Inga kommentarer: