tisdag, juli 31, 2007

Micke goes Veggie

Då har den gamle gode mickepickepö blivit vegetarian, inte för alltid!
Bara en måltid.
Slängde precis ihop en fantastisk kavalkad av grönsaker i stekpannan och brynte till en härligt doftande blandning av både det ena och andra!
Det smakade ljuvligt med dessa grönsaker i ett halvljummet tortillabröd, men nackdelen e att jag inte fick upp locket till salsan så jag fick nöja mig med att ha lite ostdip på istället!
Men skam den som ger sig någon gång skall jag få upp det där fanskapet till burk, locket sitter helt omöjligt och jag höll på att vrida av mig min arma lilla handled i ett tappert försöka att få upp det där förbannade locket.

Nu sitter jag här mätt och god och glad på en vegetarisk måltid, underbart gott va det, men jag känner att jag inte kan överge kött för att äta det!
Kött må vara horribelt mot dessa små grisar och kor men ack så tusan vad gott det är med en mediumstekt entrecótebit och en krämig pepparsås, även fast jag är proppmätt rinner saliven i mungipan när jag bara tänker tanken på en så saftig köttbit..

Hjälp jag är ond.
-m!cke

Inga kommentarer: