fredag, juli 27, 2007

Pannkakor

Jag vaknade upp med ett jättesug efter pannkakor!
Jag kan minnas när jag skulle laga pannkakor sist i mitt kök, det va nog cirkus 1,5 år sen då jag kände samma jäkla pannkakssug och jag rörde ihop smeten bara det att mitt stekjärn va som en fotbolll i botten och ojämnt som Torpsbruks IFs hemmaplan.
Men idag va det dags att återigen ge sig på den där pannkakssmeten bestående av 6dl mjölk 2.5dl Mjöl och ett gäng ägg, en näve salt och lite margarin på måfå!
Tro det eller ej, dessa pannkakor delade inte på sig en gång i stekpanna och såg faktiskt lika goda ut som de smakade, delikata små pannkakor med massor av jordgubbssylt på!
Men varför är det alltid så att portionerna är helt fel räknade, jag menar 4 portioner ska väl inte en halvt hungrig mikael orka äta upp?
Men så va fallet, jag käkade upp precis allt!
Tänkte ju faktiskt att jag skulle ha lite kalla pannkakor när jag kom hem från jobbet inatt, lite kalla pannkakor och lite socker på det kan få vilken grinig man på strålande solskenshumör på nolltid.

Får jag nöjet att bjuda någon på pannkakor?
för nu är jag pannkaksmästare i min hemstad :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag åt pannkakor idag. Gottigt. Svårt att få till en bra smet tycker jag dock. Du håller igång med ditt skapande och jag ligger på botten med det.. har tröttnat totalt typ. För några månader sedan var det ständiga elavbrott och nu är det naturkatastrofer. Hur har du klarat dig från vattnet? Har hört att mängderna i Småland är värst.