fredag, mars 30, 2007

Jisses

En sån däringa konstig dag, dagen då jag fick tandställning på mina tånaglar.
Det va dagen då dom tog bort en bit av nageln som hade växt 4-5mm rätt ner i köttet på stortån, inte konstigt jag hade problem att gå.
Men liknelsen att plastskenorna som e fastlimmade på naglarna skulle fungera som tandställning får mig att le inombords :)
Det va som den gången då jag fick halsfluss i tummen, det va tider det.
Fredag imorgon, vad gör man då, alla ska ut å dansa sina lurviga bakdelar på krogen, men jag får snällt sitta hemma å vila min tå, hujedaligen vad orättvist livet kan vara.

Planer för morgondagen är inte sådär jättemånga
Tvätta minst 2 maskiner tvätt, diska det sista i köket, äta något flottigt och gott och senare på natten blir det att ta på sig chaufförshatten, skall vara fyllechaffis åt torsken som skulle ut å hinka etanol med sina arbetskamrater.

-m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Jag läser din blogg allt som oftast och roas av det du skriver. Nu blev jag extra nyfiken när du berättar om tandställning på tånageln. Snälla, beskriv mer i detalj! Jag har själv haft problem med skumma tånaglar som växt åt alla andra håll än rakt fram. Mina klippte dom av på bredden, så att säga..och sen opererades ämnet som bildar nagel bort från den sidan. Svårt att förklara :o) Men, hur sitter plastgrejorna fast? Och vad gör dom?
Mvh
Nyfiken Plingela