tisdag, mars 20, 2007

Sommar

Jag vill mata mig själv med sommar, sommar i mängder.
Värme grönt gräs och myggor som surrar förbi i örat och knott som anfaller i flock.
Jag vill ha en ljummen sommarnatt, en springsteenlåt och en flicka vars skönhet man icke kan beskriva i ord i soldnedgången.
Jag vill mata mig med minnen och fantasier om sommaren, nakenbad, grönskande ängar och doftande blommor.
Jag vill dansa harmoniskt i ett sommarregn i takt med rytmen till mina hjärtslag,
Känslan som inbefinner sig i magen när man tittar rakt in i ett par ljusblå ögon sakta möts på stranden.
Flickor i korta kjolar och med brunbrända ben, vita linnen och vita leenden.
En sommartrötthet när man har suttit uppe en hel natt och pratat med någon, ju högre morgonsolen står desto högre spelar fåglarn en pampig fanfar.
Gräsfläckar efter fyllefotboll, plastmuggar och trasiga badenbaden-stolar.
Den underbara känslan när man sätter tänderna i en kall jordgubbe, som är söt och sur på samma gång, den känslan får det att vattnas i munnen på mig så fort jag tänker på det.

Jag vill ha sommar nu, för jag vill ta med mig gitarren någonstans med ett gäng å sjunga allsång, fastän jag knappt kan spela.
Sommartid är den tiden då vad som helst kan hända.

-m!cke

Inga kommentarer: