söndag, mars 11, 2007

Pli på mig själv

Jag måste helt enkelt lära mig ta tag i saker, hela veckan har jag planerat att när väl söndagen kommer då ska jag ta ett ryck å städa, diska, tvätta och plugga in det där sista.
Men istället har jag inte gjort så många handtag mer än hämtat in 2 lådor med ved så jag inte fryser ihjäl i hemmets lugna vrå.

Varför är det alltid så himla lätt att hitta på ursäkter istället för att bara slå sig själv i bakhuvvet och tvinga sig göra en gärning som knappt ens är jobbig.
Jag menar hur många kalorier gör man av med att diska, svepa över golvet som kapten antidamm med dammsugaren?.
Jag måste helt enkelt börja vara ärlig mot mig själv och om jag hade varit lite vigare sparkat mig själv i baken.
Men inte idag, det får bli någon annan dag...
-m!cke

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack. Vet inte om jag har så bra hand med kameran, hehe.. Men jag älskar att ta kort. Jag är likadan, skjuter upp allt! : /

Anonym sa...

Jaa du, jag vet faktiskt inte varför man alltid skjuter upp allt.. hehe.. tror alltid man har så gott om tid. Neej, neej, sånt kan jag inte.. har inte ens photoshop. Tar bara kort för skojs skull..

Anonym sa...

Tack tack, men tyvär kan jag inte hjälpa dig med nåra tips.. hehe. Nepp pluggar inget inom media heller.. Bara knäpper kort med kameran o så blir korten bra ibland : )

Anonym sa...

Haha de vet jag inte men.. det är kul iallfall : )