torsdag, mars 08, 2007

Nytt folk, Nytt blod

Jag känner mig som en ganska blyg kille när jag träffar nytt folk.Man vet ju fan aldrig vad man ska prata om?
Började i veckan en kurs med 25 st andra människor som jag aldrig har sett, inte vet vad man har för gemensamt med.
Spännande kan tyckas, vilket det faktiskt va, ingen visste något om mig, ingen hade någon fördom.Den enda som hade fördomar mot mig, det va ju självfallet jag själv..
Första 3-4 timmarna av kursen, så gällde det ju mest att pejla läget och lyssna på vad kursledaren hade att säga.
Sen måste man våga ta kontakt med folk annars så blir du den där mannen som sitter tyst i ett hörn som alla glömmer bort..
Jag har pratat med 85% av alla dem människor jag tyckte jag verkade ha något gemensamt med.
Det är inte så illa pinkat för vara mig, jag tror inte ens jag har pratat med 76% av människorna som jag jobbar med dagligen.

Det jag har lärt mig av detta är.
Va framåt, du har egentligen inget att förlora..

-m!cke

1 kommentar:

Hanna sa...

Jag skulle nog kunna lära mig lite av dig.. =)