söndag, mars 04, 2007

Snålänning

Jag blir bara snålare och snålare och sniknare och sniknare, så länge det inte handlar om mat.
Varför skall det svida så hårt i min stackars hästhandlarplånbok så fort jag skall inhandla något.
Just nu står en ny dator på inhandlingslistan för min andra har totalt gått ur tiden och dragit sin sista suck och brännt sin sista illegalt nerladdad film...

Just nu krigar jag och mig själv om vilken sorts dator jag skall införskaffa mig...
I valet och kvalet så står det mellan begagnat eller nyköp.
Det sjuka är att det känns som det svider lika mkt i plånboken som om jag lägger ut hela 4000 svenska riksdaler på en begagnad som om jag lägger ut 6000 på en helt ny.

Varför kan jag inte bara köpa nåt av det istället för att starta upp ett krig med mig själv?

-m!cke

Inga kommentarer: