fredag, mars 30, 2007

plingelan

Tjoho!
Fick en kommentar av någon som valde sig att kalla sig Plingela

Hej. Jag läser din blogg allt som oftast och roas av det du skriver. Nu blev jag extra nyfiken när du berättar om tandställning på tånageln. Snälla, beskriv mer i detalj! Jag har själv haft problem med skumma tånaglar som växt åt alla andra håll än rakt fram. Mina klippte dom av på bredden, så att säga..och sen opererades ämnet som bildar nagel bort från den sidan. Svårt att förklara :o) Men, hur sitter plastgrejorna fast? Och vad gör dom?
Mvh
Nyfiken Plingela

Eftersom jag inte fick någon mail så får jag göra mitt bästa och svara i bloggen och hoppas att du läser detta. Efter en stunds googlande så fann jag att Tinas Fotvård kunde formulera ett svar bättre än vad jag någonsin skulle kunnat göra.
B/S Spange - nagelkorrigering
En teknik för nagelkorrigering, som ger omedelbar smärtlindring vid inåtväxta naglar och nageltrång.
Spangeplattan är en tunn bladfjäder som är tillverkad av plast och som klistras fast på nageln med B/S-lim. Genom att plattan limmas från nagelfals till nagelfals fördelas plattans lyftkraft över hela nagelns bredd och ingen belastningspunkt uppstår.
Användningsområden:
när nagelfalsen inte är fri, vid svallkött, inflammationer, när nagelhörnet är borta, vid liktornar i nagelfalsen, vid svårt inåtväxta naglar, när nagelkant saknas osv.



Hoppas detta hjälpte dig en bit på vägen och kul att du läser min blogg, ha en vidunderligt vacker dag i vårsolen.
-m!cke

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för informationen! Jag trodde att det var någon specialare du hade fått, därför utnyttjade jag inte min bäste vän, google. :o) Men nu vet jag ungefär hur det funkar. Jag skrev kommentaren mitt i natten efter att ha pluggat en hel dag. Skyller på det för att jag glömde skriva min mail ;o) Men det funkade ju bra såhär också. Tack än en gång! Hoppas din dag varit till belåtenhet.
//Plingela