torsdag, mars 01, 2007

Skruvstäd

Något jag har svårt att förstå är när 2 människor bråkar om en sak och den ena gör allt för att bråka och den andra bara fortsätter och bråkar.
Det slutar bara med att person 1 skall göra en helt onödig sak i ren princip och protest för att visa sin makt och den andra skall göra något maktlystet tillbaka..

Denna maktkamp hamnade jag mitt emellan på mitt jobb idag, jag vill då inte sitta fast i ett skruvstäd bara för 2 vuxna människor träter och fräter hål på varandra.
Så här såg jag på saken möt halvvägs, kompromissa med varandra, vilket jag även påpekade till dem båda när jag pratade med dem mellan 4 ögon.
Men icke.

Jag säger då bara jisses.
-m!cke

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses är ordet! Faktum är att jag redan läst över halva boken, och då har jag den bara till sovläsning. JA, jag är både stolt och förvånad! =)
Btw, din blogg är helt OK den också! Om inte snäppet värre... Men det vill jag inte riktigt erkänna =P

Anonym sa...

Hehe nej, jag har inte gjort den sagolika bilden själv.. Hur chockerande det än låter =P

Hanna sa...

Hej du har blivit utmanad! Läs min blogg för vidare information... Kram