lördag, mars 08, 2008

Dödstrött

Då va denna dag till ända då jag jobbat från 7 på morgonen till 3 på natten, vilket ger ganska sköna klirr i kassan.
Fast där ljög jag lite, jag va ju faktiskt ledig mellan fyra och fem på eftermiddagen :) så lite vila har jag ju hunnit med..

Det hela slutade iaf med att jag hamnade på en efterfest där vi satt och löste korsord, men det slutade med att min hjärna inte ville fungera och istället för ord som kom fram i korsordet så gick mina ögon kors och tvärs så jag fick kasta in handuken med ett halvfärdigt korsord i baken pga att det till slut va mina präktiga små ögon som gick kors och tvärs.

Man lär sig något nytt varje dag och idag har jag lärt mig hur man räknar ut hästkrafter från kw, fast frågan är ju om jag verkligen lärde mig det eftersom jag inte kommer ihåg det nu..
Men hur som helst en bil med 136kw effekt och om man genererar det till hästkrafter så blir det nästan på pricken 185 Hkr minus 0,2 eller något....
Komplicerad matte för en människa som har varit vaken i 22 timmar och är på sängkanten och bara väntar in att trilla baklänges och somna in, inte för gott men låt oss säga runt 12 tiden imorgon skulle passa bra att gå upp, då hinner jag ju trots allt kanske om vädret tillåter lite nytta här hemma i trädgården....

-mighty mike

Inga kommentarer: