onsdag, mars 26, 2008

Ett sovande monster

Jag är ett monster, ett sovande sånt känns som jag har gått i idé.
Jag kan sova 10 timmar per natt utan problem och när jag vaknar så kan jag sova 2-3 timmar ytterligare.
Ringer klockan vid nio och jag förväntas att stiga upp då så skall du vara helt säker på att klockan är minst 10 innan jag ens kommit på tanken att gå upp.

Jag vet inte om det är för kallt att gå upp eller om hjärnan inte har återhämtat sig efter nattens bravader med luriga drömmar till höger och vänster.

börjar man vid sju på morgonen så går jag alltid upp tidigt, för jag är tvungen och då klarar jag mig alldeles galant med endast 6 timmars sömn.
Jag kan hålla med om att jag är galet trött fram till nio, men det fungerar att vara galet trött nån timme tills man vaknat till...

Men påskhelgen va inte att leka med asso när det gäller sömn, för på söndagsmorgonen blev jag väckt av min kompis som hade fått ett idiotryck och kört motorcykel hem till mig i minusgrader och ville se på rambo, då hade jag sovit 3 timmar den natten.
Natten efter va det påskbatalj och då gick jag inte och la mig förrän 9 på morgonen och gick upp vid elva.

Hmm... det känns i kroppen fortfarande.
Man kanske skulle skaffa mer vuxenpoäng och införskaffa sig regelbundna sovtider och säga att senast det klockslaget så ska jag sova. Fast tro mig det försökte jag när jag gick i skolan men det fungerade inte att gå och lägga sig när man satt uppe och väntade att tv4 skulle spela nationalsången efter kvinnofängelset eller program som köket.
Det är egentligen konstigt att jag inte är kock efter alla köksprogram mitt i natten på tv4.

.micke.

Inga kommentarer: