måndag, mars 31, 2008

Oh Hoj

Det va som tusan, då har det gått ytterligare en dag, en dag som går för fort, snart sitter jag här i mitt lilla hus vid skogens slut och fantiserar om min ungdoms glansdagar.
Sakta kan jag sitta där på ålderns höst och gunga fram å tillbaka i min knarriga gungstol med en kopp the/kaffe eller vad nu än må vara inne att dricka när man är gammal och grå!
Sitter där med mina piller och tar en näve blå och en näve violetta/gula till frukost.
Jag börjar bli mäktigt trött på att jobba, det känns i varje liten ven och artär i kroppen och så fort jag skall jobba så säger dem ifrån, nej nej nej det går inte idag.
Jag tror jag måste vara ledig en hel helg och bara rå om mig själv, men det känns inte som dem helgerna finns längre, antingen är det jobb och är det inte jobb så måste jag ju ta för mig allt det där som jag aldrig orkar göra på helgen för att jag har jobbat...
Hugga ved t.ex, det är högsta prio efter rensa undan massa saker i trädgården.
Det finns ingen hejd på eländet, jag tror jag skulle behöva mig en liten hemmafru som kunde hjälpa mig fixa och trixa lite..

Låter som en kanonidé.


Hur som helst så känns det inte som om jag blir så gammal med den skallbangen jag har ådragit mig idag.
Eftersom jag skall upp och jobba med tuppen så blir det nog slänga sig i sängen och läsa den sjukt overkliga boken med talande katter och gud vet vad som kommer hända i den.

Jag börjar undrar om det är min sockerabstinens som gör sig påmind, kan det vara därför jag har huvudvärk?

Inga kommentarer: