fredag, mars 07, 2008

Våldsamma idioter

Det är ständigt våld och misshandel på löpsedlarna, det är helt sjukt att människor slåss och skadar varandra och det är ett under i sig att fler inte dör av följderna.

Jag har sett otaligt många slagsmål i mitt liv i och med att jag jobbar som jag gör och jag blir knappt förvånad när en 17 årig kille har fått näsan spräckt av någon annans knytnäve eller när man ser någon stackare ligga där och få slag på slag fastän han är helt chanslös och kan bara försvara sig genom att ligga i fosterställning med händerna över huvudet för att skydda vitala delar av ren instinkt.


Med vilken del av våran underbara hjärna tänker man då man plockar på sig en kniv när man går ut, det är ju inte precis som det va på stenålderna att ojsan där springer det lite mat över vägen så jag tar fram min flintakniv och filéar haren till en läcker fredagsmiddag.
Utan idag är tänker nog några mer så attr:
Jag tar med mig min kniv så får jag respekt
Jag måste ha något att skydda mig med.

Ett handgemäng kan väl uppstå då folk har olika åsiket, men varför blanda in en kniv eller vara ett helt gäng som överfaller ett par människor och skär dem i ansiktet.
Horribelt.

Kan inte människor bara sluta slåss och försöka vara vänliga mot varanda och lägga ifrån sig sina attitydproblem och försök att nå stjärnstatus bland kompisarna om vem som har gjort värsta saken.

Ingen blir lycklig av ett slagsmål,
INGEN

Inga kommentarer: