måndag, mars 03, 2008

Oh snyft.

Nu slutar man uppdatera netscape navigator, vad fan är netscape tänker många men jag skäms att jag hade glömt bort att Netscape ens existerade, jag minns i mitten på nittiotalet då man satte sig på datorn och krigade med farsgubben om att man bara skulle kolla sin mail för han ville inte att jag skulle blockera telefonlinjen eller så väntade han alltid på ett samtal som aldrig kom.

man hörde dem melodiösa tonerna från mitt 28.8 modem klinga, samtidigt som man gav 486:an en spark i sidan och dubbelklickade på ikonen på windows 95 skrivbordet och hörde det rassla i lådan och vips en halv minut senare så va man inne i netscape och skulle surfa! TRODDE man..

nej då kopplades det ner och så kunde man få försöka ett x antal ggr innan man till slut kom in på någon sida!
På den tiden kom jag ihåg att var gång telefonräkningen kom så ville jag helst inte befinna mig inom en radie av 10m från min fars illvrål då han märkte att jag hade surfa lite över vad jag borde gjort. Det är väl inte mitt fel att det tog 4 timmar per gång och kolla mailen, 41 gånger om dagen.



För övrig fyller min email 13 år iår, helt otroligt att jag har haft en och samma email i 13 år fast ändå knappt skrivit speciellt många mail.
Hur skall jag gå till väga för att fira att min email har blivit en tonåring, om än motsträvig med egen vilja såsom att bjuda in Spammail och enlarge your penis erbjudande på löpande band trots att jag har sagt strängeligen åt honom att inte göra det. Hujedaligen..



http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_933813.svd

Inga kommentarer: