måndag, mars 03, 2008

Vredesmod och blodspillan

Då har det nya livet börjat, man kan väl säga att min tripp till thailand va avstamp för mitt nya liv.
Har börjat träna ganska hårt igen, men ju mer jag tränar desto mer sötsaker vill jag stoppa i mig.
Skall icke förglömma att jag kämpade i hela 23 minuter mot mitt sockersug i soffan igår, men jag kunde inte hålla mig efter dem minutrarna och åt inte mindre än 2 glassbåtar, 3 päronsplit och på tok för många nötcremé!
Men jag får helt enkelt skylla på att jag behövde energi efter innebandy som kostade mig en nagel och några nya blåmärken.
2 klubbor i huvvet, 3-5 slag på fingrarna och oerhört många hugg på fötter och ben, då är det inte roligt. Då skall vi icke förglömma tacklingarna, men jag är sån!
Jag kan spela hårt, så länge det är juste men det va inte speciellt juste igår.

Jag minns orden jag sa när jag gick av, det är bättre jag går av innan jag blir allvarligt skadad eller innan jag skadar någon av vredesmod, så kan ni ju ringa när ni vill spela innebandy.

Men imorgon är det innebandy igen, och på onsdag är det match å på torsdag så blir det lattjo, sen på söndag igen, så visst är jag värd att äta massa glass för att svalka ner mina krämpor inifrån?

-m

Inga kommentarer: