torsdag, mars 06, 2008

No one puts Patrick Swayze in the corner

Patrick Swayze svårt sjuk - ca fem veckor kvar i livet

Snart blir det att denna skådespelargigant med filmer som roadhouse, pointbreak, ghost och framför allt åttiotalets dansanta dirty dancing eller varför inte den eminenta hockeyfilmen Youngblood.

När jag läste att han var döende och bara har fem veckor kvar att leva så fick jag ett sug att se en film som jag såg en gång i min ungdom, ja det va väl runt milleniumskiftet sist.
Snackar om roadhouse, där han spelar dörrvakt.
Det jag inte visste då va att jag en dag själv skulle bli dörrvakt om än inte lika hårdhänt och tuff som mr dalton.
Andra bilder som dyker upp i mitt huvud när jag hör namnet patrick swayze är när han gör det där magnifika lyftet i slutet på dirtydancing, eller när han sitter och får hjälp av sin döda fru i ghost.


men än är inte mannen död, man ska aldrig säga aldrig.

Det få bli lite patrick swayze teman på filmerna i helgen, synd bara att jag inte har någon att hålla om när det blir som sorgligast i ghost!

-m

Inga kommentarer: