tisdag, mars 11, 2008

Nu sjunger vi för troja vårat lag..


Ikväll är det dags för hockey, det känns som det va längesen jag va på en trojamatch och nu är jag har fixat och bytt arbetstid med en vänlig man på jobbet bara för att se denna matchen!
Men vad händer? jag vaknar upp utan röst, hes som en talgoxe och med halsont som en antiloop och på ren småländska så kan man säga att det blir inte mkt tjo och tjim för mig på läktaren ikväll!
Så om du ser någon som står och gapar och ser ut som en fågelholk, alternativt ett gökbo, så är det bara jag som försöker kräka ut mina avsky mot domaren eller motståndarna!
Ja just det för mitt kära troja gör aldrig fel, det skulle dem aldrig göra (precis som en överbeskyddande morsa)

Hur som helst så kommer det vara en ruggigt jämn match och det är ikväll dem måste vinna annars blir det en 3:e och avgörande match imorgon och då har jag inte tid att kolla!

Värmde upp i söndags med att titta på en hockeyklassiker från åttiotalet, det va på den tiden då dem gjorde filmer som slutade lyckligt och inga snabba vändningar där inte!
Snackar om Youngblood med Rob Lowe och Patrick Swayze och nån blond puma.

Likheterna med Mustangs i filmen och dom trojanska hästarna i ljungby är ju att det är samma färg på dräkterna och dem pryds med en röd stegrande häst.

Nu ska jag dricka nåt varmt för halsen och hoppas att proppen lossnar så man kan sjunga med i dem klassiska ramsorna på hovet.

-m!cke

Inga kommentarer: