tisdag, mars 18, 2008

Kvinnoförnedring

Alla feminister går igång som satan på denna underbara reklamfilm, för att den då är kvinnoförnedrade för att Coca Cola company visar hur mannen i filmen vill att sitt "break up" med sin tjej skall vara. Därav titeln Break up as it should be.

Den har inte titeln How to break up.

läste i någon blogg att hon som skrev skulle strunta i coca cola och allt vad sockersötade drycker heter från det företaget, för hon va minsann trött på männens översittarfasoner och halleluja och gud vet vad hon skrev.

Det är ständigt tjat som denna kvinnoförnedring, lika lön för lika arbete och blattan blä och allt som följer därtill.

Kvinna: sluta glo på mina bröst det är sexuella trakasserier, ja men det borde du tänkt på innan du valde att ha en så djup uringning så att du tar bort fokus från ansiktet, inte tänker jag då anmäla en kvinna för att hon tittar på min bak när jag så vackert spatserar förbi med vaggande gångstil.
Eller om hon mot all förmodan skulle ta sig en titt i skrevet på mig så skulle jag ju inte tänka direkt. "NEEEEEEEEEEEEEEEE nu jävlar ska jag anmäla dig din kvinnogris.

Det händer ganska ofta att någon nyper mig i baken lite här och där både civilt å jag arbetar, inte fan bryr jag mig om nån ger mig ett nyp där. Dom får helt enkelt skylla sig själva om dom vill kraffsa på ett ställe som bara används till skit ändå.

Till alla kvinnor på planeten kronobergslän och resterande sverige.
Slappna för ända in i helguland av lite när ni tittar på tv och om ni inte kan det så kan ni alltid bege er till en sån där ladys night och chippendalsshower. OH nej, det är jämnlikhet som heter duga.

Amen.
-m



1 kommentar:

Anonym sa...

Som vanligt får du mig att skratta när jag läser din blogg! Du e för go! Glad Påsk, Micke :)Kram M