fredag, september 26, 2008

Bizarra drömmar

Återigen har min natt präglats av en himla märklig dröm som inte skulle kunna vara sann i någon del av världen någonsin!
Jag vaknar upp i min drömvärld och inser att jag befinner mig någonstans i thailand, vad det är som avgör att jag har styrt min kosa dit i drömmens värld är ännu oklart! Men jag vet att jag är i thailand!
Det är varmt och gott och jag är fruktansvärt sugen på cocacola på kvällskvisten! Så jag går ut på gatorna och försöker att lokalisera ett 7/11 någonstans, och ni som varit i thailand på turistorterna vet förmodligen att hitta ett seveneleven är inte speciellt svårt! Det finns i varja gathörn nästintill och det va inte många gånger man behövde sakna en sådan butik där man hittar coca cola till överpris i thailändsk valuta räknat.
Hur som helst så hittar jag en shoppingmall och blir instängd i den som en labyrint och jag klarar inte att lokalisera ett endaste litet seveneleven men däremot hittar jag en stor coca cola som är på tok för dyr för min plånbok, jag ville ju specificikt ha den där colan på seven eleven.

Så jakten på det kolsyrade svarta guldet går vidare och jag hittar till slut ut från labyrinten och sen helt plötsligt kommer jag till ett nybygge av rang, nu snackar vi fotbollsplansstort och inte nån liten friggebod här inte!
Jag kan inte placera några ansikten men jag vet att jag är bekant med dem och ganska bra polare och det visade sig att dem hade åkt ner till thailand för att bygga ett systembolag för det va där pengarna fanns sa dom! Sen minns jag inte mkt mer av drömmen, jag vet inte ens om jag fick tag i min coca cola!

Men vad är det som gör att man drömmer så sablans konstigt om systembolag i thailand och andra lustiga ting?

Inga kommentarer: