måndag, september 08, 2008

Lustigt

Man kan ju lugnt påstå att denna söndagen har varit ganska vrickad.

Man går och lägger sig ganska sent vissa nätter på grund av diverse omständigheter och att man helt enkelt inte har lust att gå och lägga sig i sängen.
Men att vakna på söndags morgonen av att man hör röster i huset, och då ska det tilläggas att så vitt jag vet så bor jag helt ensamen förutom en del dammråttor och andra skadeinsekter i väggarna.
Man vaknar ganska snabbt när man hör röster från nedan våningen klart och tydligt och jag försökte dra mig till minnes om morsan eller någon hade lovat att komma förbi! Men min mor innehar ingen basröst.
Hade det varit farsan så hade jag blivit anfallen av hans svartvita demoner (hundar) som hade hoppat på mig i sängen och fört allmänt oväsen vilket dem alltid gör så fort jag visar mig.

Jag går med elefantkliv nerför trappan och försöker lokalisera vartifrån den manliga rösten kommer ifrån, det visar sig att den kommer från vardagsrummet.
Till min förvåning så ligger min polare under mitt täcke och säger som om det vore det mest självklara i världen att han låg där.

Nu till den roliga biten!
Killen i fråga hade varit på fest med min granne i en liten liten by en bit bort och dom hade antagligen druckit kopiösa mängder etanolbaserad dryck (sprit) för ingen av dem visste hur dem kommit hem.
Nu är klockan runt 8 på morgonen.
Min polare hade vaknat hemma hos sina föräldrar på altanen och varit genomfrusen och skitnödig, varpå han hade tagit cyklen upp till min granne för han hade ingen nyckel in till föräldrahemmet och försökt knacka på hos min granne för att utrytta sina 2 akuta behov, ett toalettbesök och en filt.
Men till hans stora förtret så verkade det inte som att grannen va hemma! Med facit i hand och om killen hade använt sina ögon så hade han sett 3 killar avdäckade i en honda på grannens uppfart, men tydligen hade han gått förbi bilen utan att se dom.
I ren förtvivlan så sprang han mot mitt hus istället, va hans sista hopp och av någon outgrundlig anledning så hade jag glömt låsa dörren den natten, vilket jag mkt sällan brukar göra och han hittar min toalett.
Som tur väl är så ser han ett täcke som sänt från ovan i min soffa så att jag slipper vakna upp med dena klumpeduns till fyllemonster jämte mig i min säng, vilket han med all säkerhet hade lagt sig om han inte hade hittat filten..
Men hur som helst så sitter vi och kallpratar och helt plötsligt dyker grannen och inom loppet av en tiotusendelssekund och en halvtimme så hinner det trilla in 6 grabbar till som tömde hela MAX resturangen i Växjö på käk tror jag, kalasgott!

Några filmer och tio timmar senare så lämnar dessa människor som man kan knappt kan ha i ett möblerat rum då några få av dem påminner lite om alvin and the chipmunks.

För mig är det helt oförstårligt hur 5 människor har varit på samma fest men ingen av dem har vaknat upp där dem bör vakna upp och ingen kommer ihåg hur dem kom hem? är inte det ett tecken att man druckit för mkt?

-m!cke

Inga kommentarer: