tisdag, september 23, 2008

Innovativa Skurkar

En artikel på aftonbladets hemsida får mig att le så där lite extra på ett sätt som bara jag kan göra!

Det handlar om någon rysk liga som har köpt upp hela rysslands plaströrs förråd och tillika tejp-förråd för att göra en 2km lång ledning som dem skall frakta vodka i!

Nu skall jag berätta för er hur långt 2km egentligen är, det är lika mkt som om jag skulle klona mig själv 1136 ggr och ställa mig och mig och mig och mig och mig själv på mina axlar.
Det är så långt jag orkar springa utan att falla ihop helt död av utmattning!
2km ger mig en anledning att starta bilen för att ta mig dit för att jag tycker det tar för lång tid att traska och jag äger bara 3 cyklar varav varenda en av dem har någon liten defekt som cykelmästaren micke giter fixa. Kalla mig miljöbov eller kalla mig bekväm eller varför inte båda 2 sakerna.

Men dessa ryska människor har alltså suttit i någon stuga nära Estland och kommit på den där ljusa idén vi göra en pipeline och slussar över litervis med vodka till grannlandet genom plaströr som vi sammanfogar med hjälp av tejp.
Det är kreativt, något kriminellt tankesätt bakom hela det här men det är kreativt och lite banalt och ballt på samma gång.
Nu sörjer jag lite för att dem har blivit åtalade då jag är förtjust i billig sprit och sen vet jag hur ofantligt tråkigt det är att tejp, tejp, tejpa massa i onödan.

Hur kommer man ens på idén att sammanfoga plaströr till en pipeline med eltejp?
Men det är ju på något liknande Växjö kommun skall skaffa fram vatten genom att forsla vatten 10-talet mil bort genom en ledning!
Dom borde helt enkelt ha hyrt in den ryska eltejpsligan för det här projektet då kanske det hade varit klart tills nu och vattnet hade haft en viss etanolhalt!

-m

Inga kommentarer: