måndag, september 01, 2008

Min vecka.

Så här såg veckan vi precis har lämnat bakom oss ut.

Måndag: Jobb 1300-2130

Sover ut och går till jobbet och jobbar till halv tio på kvällen och tittar på någon film när jag kommer hem och somnar i soffan och med sprängande värk i halva kroppen 6 timmar senare och tycker det är bra skönt att kunna gå upp och lägga sig i sängen några timmar till istället för att börja jobba tidigt.

Tisdag: Jobb 1300-2030

Skulle jobbat dag egentligen, men vänlig som jag är bytte jag bort den mot en kväll för min kollegas skull, som allt annat handlar det ju om ge och ta.
Jobbar över en stund för att sedan springa till innebandyträningen och försöka träna upp konditionen som ligger på is sedan länge.
Det går hyfsat men har känningar i låret.
Kommer hem allt för sent och somnar 2 tiden för att gå upp vid 6 igen.

Onsdag: Jobb 0700-1600 och 1800 - 0200

Mycket jobb och inskolning på campus i lera så jag få sätta igång en maskin tvätt mitt inatten. Inga större skandaler mer än att jag blev lite besviken på några människor. Men det är sånt som händer

Torsdag: jobb 1300-2000

Sover bort hela förmiddagen och åker iväg för att spela innebandy direkt efter jobbet! Äntligen lossnar det lite mer som jag vill på innebandyn och jag får spela med ett par av dem spelarna jag vill spela med och det hela blir mycket mer fart och roligt.

Fredag: jobb 1200-1900 och 21-0300

Rätt lugnt på jobben inga större skandaler någonstans

Lördag: Innebandy 0945, 1645, 1845, jobb: 2145-0330

Våran första innebandymatch väntar 9:45 på morgonen och med tanke på att jag kom hem så ruskigt sent från jobbet från fredagen och hamnade i bingen strax efter 5 och lyckas sova hela 3 timmar innan jag måste gå upp och packa allt jag ska ha med mig till matcherna. Vi hade 3 matcher den dagen och mellan matcherna passade jag på att åka hem till morsan och fira lillebror, äta lite och sista matchen så får mitt ben sig en så fruktansvärt hård smäll så att jag trodde det gick av varav jag har ett gulligt stort blåmärke på smalbenet!
Mellanlandar på en grillfest och kollar läget och kastar lite kubb..
Jobb på kvällen på ett hyfsat nytt ställe ganska lugnt fram till slutet, det va bara jobbigt att hålla reda på alla nya "regler" som gällde för just det stället.
Lite bråk lite här och var gör att timmarna hinner bli ganska många innan jag sätter mig i bilen för att åka hem.
Den dagen va jag borta från mitt hem 0830-0440, en ganska lång dag med andra ord.
Stackars dom människor som skulle ha fyllechaffis hem och fick sitta och sova i min bil över en timme mitt i natten.


Söndag: Den heliga vilodagen

Jag gör inte ett skvatt på hela dagen fram till 1830 då jag gör ännu mindre för då kommer det lite folk och vi sätter oss och tittar på 2-3 filmer, varav en polare som ska åka till usa och plugga som man redan nu ser alldeles för sällan för han har bosatt sig i göteborg.
Trevligt..
Nu är veckan slut och jag ska avsluta den med att gå och lägga mig och bara blunda å somna på fem röda sekunder..

Inga kommentarer: