måndag, september 22, 2008

I dont like mondays

När man vaknar en dag som denna så tänker man direkt på Boomtown rats låt I Don´t like mondays.
Går och lägger mig ganska lagom tid och vaknar flertalet gånger på natten och vänder mig om, eller jag vet inte alls vad jag gör egentligen när jag vaknar mer än att jag vet att jag har vaknat till ur min sömn.
Men halv 8 i morse så trodde jag helt seriöst att kriget hade kommit till byn så jag va ganska beredd på att springa till skogs och gömma mig för oljudet.
Men det hela visade sig bara vara någon slags grävmaskin med någon "köttasönderasfalt"-mekanism på som gjorde att det skakade i marken så innerligt.

Nu fyra timmar senare och för länge liggandes i sängen som vanligt så undrar jag för mig själv varför i hela härjedalen att jag inte gick upp tidigare! Nu hinner jag inte göra något mer än att skriva detta inlägget lite hastigt och blaffsigt och sen trycka i mig min micromat för att sedan ila iväg till jobbet som garanterar en stunds övertid idag. Vilket jag inte alls har lust med.

-m

Inga kommentarer: