måndag, september 15, 2008

Ty den som söker skall också finna.

Igår letade jag febrilt efter en liten mojäng som hjälper mig att hålla koll på mitt liv och ger mig +10 vuxenpoäng.
Min kalender hade helt plötsligt bestämt sig för att undvika solens strålar och gått i idé nu när det börja nalkas höst.
Kalla kårar började rinna längs ryggraden då jag inte har en susning över hur jag ska jobba framåt just för att jag skrivit in i denna lilla boken alla arbetspass.
Så jag begynte att städa och ha mig och letade i varenda vrå och tittade tom i tvättmaskinen! Men icke ett endaste litet spår efter min lilla svarta som jag brukar kalla den.

Men idag när jag vaknar så är det precis som allt går i slowmotion och jag ställer mig vid köksbordet och tittar lite på några papper som ligger där.
Fullt synligt och som från ingenstans så ligger den och lyser med sin närvaro och det går inte missa den.
Jag undrar fortfarande vart den har hållt hus i natt för det känns som jag letade precis överallt igår och köksbordet va ett av dem första ställena jag sökte efter den på.

NU är jag glad igen och nu vet jag att på fredag kl 22 skall jag vara ombytt och färdig.

MÅtte jag inte tappa bort den igen.

-m

Inga kommentarer: