fredag, september 26, 2008

hujedaligen

Jag fullkomligt skrattar åt mig själv av ren bitterhet och med ett äkta elakt skratt när jag ser mig själv i spegeln just nu!
Det är ju fullkomligt lysande när man har gått och tagit en powernap i tron på att man skall åka och jobba men när man tittar i almanackan för säkerhetsskull så lyser det texten med all sin frånvaro att det inte står att jag ska jobba någon som helst stans ikväll! Helt plötsligt står jag där med byxorna nere vid knäna och funderar på varför i frölundaborgs namn att jag tackade nej till 2 andra jobb ikväll..Med andra ord jag har varit så stressad denna veckan att jag inte ens har fattat att jag skulle vara ledig ikväll! Jag har gått på ren rutin och tagit för givet att jobbet hägrat klockan 22 denna kväll!
Så här sitter jag i all min prakt och stirrar på en tavla som föreställer ett par fiskebåtar och en sån däringa väderkvarn som finns lite överallt i närheten av vatten och funderar på vad tusan jag ska ta mig till denna kvällen!

Det finns lite att välja mellan men jag är inte festsugen, jag är inte sugen på det ena eller det andra, jag känner mig som ett barn i trotsåldern! Så jag är rädd för att jag rent prompt kommer sitta här och tjura med hängande läpp och ett glas saft med smak av tropiska frukter.

Inga kommentarer: