tisdag, september 16, 2008

Kamp mot sömn

I natt har jag haft en kuslig fight med john blund, han har totalt vägrat slänga sitt sömnelixir-pulver i ögonen på mig så jag har legat och rullat runt i hunden som en valp som gör som matte säger bara för att få godis.
När jag tar mig samman och tänker efter så tror jag att min strid med herr blund har pågått minst en vecka för att jag har haft väldans svårt att somna.
Drömt konstigt! Drömmar som jag inte ens trodde att en människa med udda fantasi och humor skulle kunna vara upphovsmannen till. Läskigt värre och ännu läskigare är att jag kommer ihåg drömmen precis som det vore ett minne från något jag gjort så sent som dagen innan! Ansikten är glasklara och jag kan berätta vilka som va med.

Men hur man kan få det till att min syster tvångsrakat bort min mustasch till mardröm, men just i den ensamma natten kändes fruktansvärt hemskt! NU känns det lika patetiskt som det låter, vad skulle det liksom egentligen göra om någon tog bort mitt pubishår under näsan? Ingenting, möjligen kanske jag skulle skicka en tackblomma eller något sådant.

Jag hoppas innerligt att när jag går och lägger mig i sängen att det är som det brukar då jag somnar efter några sidor i boken och vaknar av att jag svär och skäller på klockan som ringer så det skriker i hjärnbalken.

För om jag vaknar en gång i timmen hela tiden så kommer jag slippa klä ut mig till maskeraden som börjar närma sig, för då skulle jag se ut som en levande statist till en av 70-talets zombieskräckfilmer.

-.m

Inga kommentarer: