lördag, september 20, 2008

Storhandlade

När man handlar lokalt på den lilla lilla supermarknaden i min lilla lilla stad så får man antingen vara beredd på att vara social och stå och prata eller smyga sig fram genom hyllorna för det är inte lätt att handlar på ett ställe där alla känner alla! Ibland så vill man verkligen inte synas, det är dem dagarna jag tar på mig luvtröja, keps och solglasögon och gömmer mig bakom bacondisken i väntan på att en svärmor från det förflutna har passerat och lyckligt ovetandes att jag stod där bakom och gömde mig av rädsla för att bli konfronterad eller behöva svara på tusen frågor om hur mitt liv ser ut och ditten och datten.
Det är så mycket enklare att åka till den stora stora staden och den stora stora stormarknaden där man är mer anonym och på sin höjd träffar/ser någon man känner!
Vill man inte prata kan man ju helt plötsligt låtsas att man är oerhört intresserad av innehållet på mariekexen eller står och begrunda kilopriser på äggen.


Det är inte ofta jag inser redan innan jag går in i affären att jag skall stoppa i det där blanka silvermyntet så jag får låna en kundvagn! Nej Nej Nej, jag har ingen plastbit som man kan använda i vagnarna! Jag är den killen som går med för mkt i kundvagnen då jag trodde från början att jag bara skulle handla en limpa bröd men istället går jag och bär på något som väger 1/3 av min totala vikt.
Man kan påstå att hela äventyret på stormarknaden började med guldstart då jag fick en mkt bra parkeringsplats precis utanför portarna till matens himmelrike.
Väl där inne så är det inte så himlans jättelätt att hitta något som helst! Man kan tro att det finns någon sorts logik bakom det hela! Men vad gör då bullens pilsnerkorv jämte krossad tomat?
Jag hade ett mål med mtt desperata försök att skaffa vuxenpoäng!

Jag har iaf hört att purjolök är en riktig fittmagnet, har man en sån i kassen så är det många som höjjer på ögonbrynen och tror att man är en gourmetkung!
Detta är något jag har hört för jag har ingen aning om det fungerar då jag inte är någon kung av gourmet i köket så inhandlas det inte speciellt ofta.
Men idag handlade jag det för ikväll ska det lukta mexico i mitt hus och då menar jag inte lukten av citron, salt och tequila! Nej det vankas Tacogratäng. Smarrigt värre.

Vill Du smaka?

-m

Inga kommentarer: