söndag, september 14, 2008

Punkt och Pricka

Det är idag jag skall vara ordentlig och försöka ta tag i vissa delar i mitt liv och då menar jag inte att jag bokstavligen skall ta tag i mitt underliv. NEJ NEJ.. jag skall ta tag i mitt sjusovande..
Det kan inte vara nyttigt att sova 10 timmar på dagarna, för det är just det jag gör dem dagarna jag börjar vid 13:00.
Jag sitter uppe till 0100 å vaknar 11:11 typ.
Jag har sån dålig pli på mig själv och berättar för mig själv ursäkter för att ligga kvar som inte ens en 3 åring skulle tro på.
Så där ligger jag i min säng som en hjälplös 93 åring och bara väntar på att energi skall komma i mina ben så jag orkar resa mig!
Tänk om man skulle gå upp direkt och bara skaka av sig tröttheten så skulle jag säkert vara litet piggare i slutändan ändå!
För dem dagarna då jag börjar 0700 så är jag lika trött/pigg på kvällen som om jag sovit 10 timmar fastän då har jag ju bara sovit 5-6 timmar.

Jag har nog problem med kosten, oregelbundna tider till kost, sömn och allt annat som spelar in.
Finns det nånstans man kan hyra in en förälder som drar ut sladden till datorn om man är uppe för länge eller ger mig utegångsförbud om jag vägrar gå och lägga mig?
Ibland är det svårt att bli vuxen.

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe jag har samma problem men snoza i 2,5 timmar är ju skönt..